Fri

11

Dec

2009

Çarpım Tablosu Eğitim Seti (ÇATES)

bu benim eserim
bu benim eserim

ÇATES adından anlaşılacağı üzere çarpım tablosunun çocuklara zorlanmadan eğlenerek öğretilmesi için hazırlanmış bir eğitim setidir.

Sistemin temel parçalarını raptiye ve  led diyotlar oluşturmaktadır. Raptiyelerin iletkenlik özelliğinden faydalanılarak led diyotlarla birlikte tablanın alt kısmında bir lambanın yanması için gerekli olan elektrik devreleri kurulmuştur.

Doğru sonucu temsil eden raptiyeler iletken tel olan krokodil ile birleştirildiğinde sonucu temsil eden led diyot ışık yayar. Yanlış raptiyeler birleştiğinde ise devrede hiçbir uyarı olmamaktadır. Sistem temel çarpım tablosu olan 2’lerden 9’lara kadar sayıları içermektedir. Sistemde sayıları raptiyeler temsil etmek de doğru sonucu ise led diyotlar belirtmektedir. Projenin çalışmasını kısa bir örnekle açıklayacak olursak:

8*2=16 işleminde krokodillerden ilk iki tanesi 8 ve 2 yi simgeleyen raptiyelere tutturulur. 3. krokodil ise 1 ve 6 yı belirten raptiyelere tutturularak doğru sonucu temsil eden led diyotun ışık yaydığı gözlemlenir. Aksi durumlarda devrede hiçbir uyarı olmamaktadır.

Bu çalışmayla çocuklar çarpım tablosunu eğlenerek öğreneceklerdir.

Proje RESİMLERİ İÇİN BUYRUN DEVAM EDELİM.

ne-nasil.net

Write a comment

Comments: 37
  • #1

    adanalıyık allahın adamıyık (Saturday, 16 January 2010 17:14)

    evet güzel teşekkürler ama zor

  • #2

    densh (Wednesday, 20 January 2010 20:11)

    gfgf

  • #3

    can (Thursday, 11 February 2010 18:18)

    AQ o veletlerin kendileri yapmmi

  • #4

    seda (Sunday, 14 February 2010 16:31)

    siz tek yapmadığınıza göre yinede tebrikler bumnun büyükler için olanıda varmı?

  • #5

    helen (Wednesday, 24 February 2010 12:11)

    welldone !

  • #6

    memoli (Monday, 15 March 2010 17:11)

    aradıgıma tam ulaşamadımmmmm

  • #7

    zeynep (Monday, 15 March 2010 17:18)

    çk yakışıklı olmuş sogul tşkkr ederim

  • #8

    rabia (Sunday, 11 April 2010 17:59)

    yapmayha calışcam ama sizinki gibi olmas tabi.....:D

  • #9

    ömer durmuş (Thursday, 03 June 2010 20:38)

    hazırladığınız devre hakkında daha açıklayıcı bilgilere nasıl ulaşabiliriz?

  • #10

    gizem (Saturday, 16 October 2010 19:16)

    hiç bişey anlamıyorum

  • #11

    şengül (Monday, 18 October 2010 10:48)

    güzel fikir

  • #12

    aslı (Thursday, 21 October 2010 15:52)

    bence çok saçma yalan makinesinden mi örnek aldınız :)

  • #13

    merve (Tuesday, 26 October 2010 16:20)

    ben bunu yapmaya çalışacağım

  • #14

    MAMİ (Monday, 06 December 2010 16:07)

    OF

  • #15

    By beatifull (Wednesday, 15 December 2010 17:21)

    çok saçma olmus

  • #16

    ayşenur (Monday, 27 December 2010 19:22)

    Or something super ... İncredible ...

  • #17

    HELLO KITTY (Wednesday, 12 January 2011 18:57)

    GUZZEL

  • #18

    gizemnur (Monday, 14 February 2011 20:44)

    çok güzel

  • #19

    sign (Thursday, 17 February 2011 16:14)

    I think this idea was so absurd that it has not got the numbers or something, but who learns to understand who you are but I think it's ridiculous in my opinion thanks

  • #20

    TUĞBA (Monday, 21 February 2011 13:11)

    Süpper olmuş
    ama adı daha değişik
    olsaymış
    iyi olurmuş

  • #21

    song (Saturday, 26 February 2011 10:17)

    çok güzel mantıklı ama biraz zor

  • #22

    tatlı prenses (Wednesday, 02 March 2011 16:29)

    hiç bişiy anlamadişkoo:)

  • #23

    Kral (Tuesday, 22 March 2011 16:26)

    Buna Gerek Ha Kağıttan Öğrenmişsin Ha Ondan Öğrenmişin Ne Fark Eder

  • #24

    asd (Sunday, 27 March 2011 15:29)

    as

  • #25

    boşver (Monday, 11 April 2011 18:18)

    çooook saçma bence

  • #26

    şil (Sunday, 17 April 2011 11:46)

    bişi anladıysam arap olim

  • #27

    yigit (Wednesday, 11 January 2012 11:06)

    inceledim ama ok zor

  • #28

    öç.lpşğü,op (Wednesday, 11 January 2012 17:30)

    ç...k z..or

  • #29

    Jane (Wednesday, 07 March 2012 18:49)

    oh no. bad idea.

  • #30

    isimsiz (Saturday, 07 April 2012 16:09)

    bence çok gereksiz

  • #31

    suskun prenses (Saturday, 07 April 2012 16:11)

    krala katılıyorum

  • #32

    Teknoloji tasarım sitesine giren ama o dersi sevmeyen isimsiz (Thursday, 03 May 2012 16:59)

    Çok Gereksiz bi çalışma olmuş pff.. very BORİNG!! :(

  • #33

    çiğdem (Monday, 10 December 2012 18:20)

    güzel de projeyi azıcık daha açılkamalı anlatsaymış daha da iyi olurmuş

  • #34

    yahya (Wednesday, 27 November 2013 14:12)

    güzel ama anlamadım

  • #35

    Apachi (Sunday, 05 January 2014 16:09)

    Bence saçma ve çok zor beeeeeee.
    Zor bişey malzemelere bakınca bulamıyoruz ya.
    Neymiş voltlu moltlu elektronik bilgisayar kablosu USB ne biçim bir ders bi hayli oldum...

  • #36

    bilinmeyen (Monday, 27 October 2014 14:27)

    harikaaa knk

  • #37

    sewdalı (Thursday, 30 October 2014 08:31)

    mal