Fri

13

Mar

2009

Çok Renkli Gece Lambası Yapalım

Renkli Gece Lambası

Evet arkadaşlar bu projemizde hepinizin  kolaylıkla yapabileceği ve keyifle kullanacağı ÇOK RENKLİ GECE LAMBASI projesinin yapımını anlatacağız. Devremizde kullandığımız MULTİLED devreyi bir önceki projemiz de RENK DEĞİŞTİREN MUM yapımında kullanmıştık. Multiled devresini daha birçok devrede kullanabilirsiniz. Bu sizin tamamen yaratıcılığınıza bağlı. Örneğin kristal bir vazoyu ters çevirip devreyi içine yerleştirip vazonun alt tarafını da yapay çiçeklerle kapatın. Ortaya çıkan renk cümbüşüne hayran kalacaksınız. Haydi yapmaya BAŞLAYALIM..

ne-nasil.net

LED (Işık Yayan Diyot)

led

LED’ler temel yapısı ve çalışma mantığı ile diyotlarla çok benzerlik gösterirler (yarı iletken diyotların özel bir şeklidir). Diyotlarda olduğu gibi P ve N maddelerinin birleşiminden oluşurlar ve ileri yönlü akımlarda aktif olurlar. İçerisinde bulundurdukları Galyum (Ga), Arsenik (A) ve Fosfor (P) gibi maddelerin birleşimlerine göre çeşitli renklerde ışık yayarlar (kırmızı, yeşil, sarı, mavi ve beyaz). Bu projede kullanılan MultiLED’ler (Rainbow LED)

içindeki CMOS entegre devresi sayesinde otomatik olarak renk değiştirirler.

Haydi Yapmaya Başlıyalım

Gerekli Malzemeler

• 1 adet MultiLED

• 1 adet 3V Pil yatağı

• 2 adet 1.5V AA pil

• 1 adet 0–1 tip anahtar

• Montaj kablosu (kırmızı ve siyah)

• 1 adet beyaz renkli plastik su bardağı

• 1 adet soğuk içecek pipeti

• Krem kutusu (veya herhangi bir kutu)

  

Kullanılan Araçlar

• Havya

• Silikon tabancası

• Yan keski

• Maket bıçağı

elektronik devre

Kutunun kenarına açma kapama anahtarının takılabileceği kadar bir delik açın (deliği açmak için maket bıçağımatkap gibi kesici ve delici cihazlar kullanmanız gerekebilir). Anahtarı yerine taktıktan sonra pil yatağını kutunun tabanına silikon ile yapıştırın. Pil yatağından çıkansiyah renkli kabloyu (diğeri kırmızı + kutup) anahtar bacağının birine lehimleyin. Anahtarın boşta kalan diğerbacağına 15 cm civarında başka bir siyah kablo lehimleyin.

yapım kuşağı

Daha sonra kapağın ortasına iki adet küçük delikaçın (pil yatağından gelen 1 adet kırmızı ve anahtardangelen siyah kablo geçecek). Pipetten 5 cm kesin (MultiLED’i yüksekte tutacak) içerisinden kırmızı kabloyu geçirin, MultiLED’in anot (+) ucuna lehimleyin. Kapaktakidiğer delikten geçirdiğiniz siyah kabloyu pipetin dışında tutun ve MultiLED’in katot (-) ucuna lehimleyin (MultiLED’in baş kısmını pipetin üst kısmına takın ve bacakları birbirine değmemesine özen gösterin, şeffaf bant ile siyah kabloyu pipetin dışına yapıştırabilirsiniz). Anahtarıaçtığınızda MultiLED yanmıyorsa anot ve katot uçlarının doğru bağlanıp bağlanmadığını kontrol edin. Beyaz renkli plastik bardağın üze-

rine toplu iğneyle çok sayıda delik açın, silikon ile kapağın üstüne yapıştırın. Gece lambasını yatağınızın yanına koyun ve karanlıkta oluşturduğu muhteşem görüntünün tadını çıkartın.

Write a comment

Comments: 112
  • #1

    asasas (Thursday, 12 November 2009 20:11)

    beyee

  • #2

    ada (Friday, 13 November 2009 19:51)

    çok güsel bir proje

  • #3

    NİSA (Thursday, 10 December 2009 18:18)

    bide herkesin yapabileceği bişi diolar malzemeler ve kullanılanlar sanki bulunabilecek biside artı yapımı uğraştırıcı

  • #4

    AYŞE (Sunday, 14 February 2010)

    DOĞRU SÖYLÜYO NİSA

  • #5

    sümeyye (Monday, 15 February 2010 20:51)

    bncede çoook zor bn bunu hayatta yapamam daa malzemelerin adını bile bilmiyomda ohooooooooo

  • #6

    doğa (Thursday, 18 February 2010 08:22)

    ay bence çok zor bunu yapmak yani ben yapamam bu kadar ugraşamam sıkılırım ya herkesin yapabileceği bişey demiyolar mı

  • #7

    tugcesra (Thursday, 18 February 2010 11:42)

    COK ROMANTIKK YAAA

  • #8

    AZRA (Sunday, 21 February 2010 17:41)

    GÜZEL BI CALIŞMA YAPABILIRSEM YAPICAM

  • #9

    merve (Monday, 22 February 2010 20:06)

    bence sper bayıldım basit ve akıllıca

  • #10

    yağmurrrrr (Tuesday, 23 February 2010 13:57)

    mükmmellllll harikaaa olmüşşş

  • #11

    NAİLE AND SELCAN (Tuesday, 23 February 2010 14:01)

    BUNU SATMIYOMUSUNUZ BEN ALMAK İSTİYORUM

  • #12

    kardalen (Tuesday, 23 February 2010 17:00)

    bu yapımı yapanların ellerine sağlık

  • #13

    seda (Sunday, 28 February 2010 15:54)

    çook zor yaa ben bunu yapamam sıkılırım

  • #14

    qayseriliiiiiiiiiiiii (Monday, 01 March 2010 16:28)

    bencede seda öbürleri çok gozel diyoda yapmasına gelince tık yok

  • #15

    BoRaM07 (Monday, 01 March 2010 20:19)

    Wayss Be yApmaSı koLay oLsa bebeqİme YapaRdıM x)

  • #16

    niss xP (Wednesday, 03 March 2010 15:39)

    ya bu çoq zorr xS hani herqesn yapabiLeceqi bi çalısmaydı.. cins cins syler qoymuslar xSxP

  • #17

    büşra (Thursday, 04 March 2010 10:37)

    gerçekte çok renkli olmuş gözlerim kamaştı

  • #18

    nilay (Thursday, 04 March 2010 14:57)

    burda yazan malzemelerin adı bile garip bu malzemeleri bulacağımızı hiç zannet miyorum.....

  • #19

    hale (Wednesday, 17 March 2010 18:03)

    bu nası bişi ya.. yapımı bile zor..malzemeleri bile bulması zor..

  • #20

    esma (Sunday, 21 March 2010 19:34)

    ben bunu asla yapamam

  • #21

    tuqche (Thursday, 25 March 2010 19:01)

    chooqq koLaymış yha ben yaptm biLe :D

  • #22

    zeynep (Monday, 29 March 2010 19:38)

    zora ßenziyor .....'

  • #23

    nisa (Thursday, 01 April 2010 16:25)

    arkadaşlar zor ama çok eylenceli yapmanızı tavsiye ederim

  • #24

    tuğba (Tuesday, 27 April 2010 09:19)

    bu siteyi çok sevdim süper projeler var yaa keşke önceden keşfetseydim

  • #25

    funda (Wednesday, 28 April 2010 22:15)

    yaaa cok zor bu nasil yapacam

  • #26

    deivis (Sunday, 30 May 2010 15:12)

    neyi zorrr

  • #27

    gizli (Thursday, 16 September 2010 19:52)

    ne saçma bişey ya

  • #28

    ______ (Wednesday, 29 September 2010 20:40)

    cok karısık ve saçma

  • #29

    sinan, (Wednesday, 01 December 2010 16:47)

    bence anlamak için vidyosunu çekmen lazım o zama fundahanım bile anlar

  • #30

    mehtap (Wednesday, 01 December 2010 17:19)

    cok guzel ama cok zor bana soyle bır seyler olacak hem kolay hemde guzel sey olacak ne olur eger bırınız bılıyorsanız bana syleyın ok ama sacma bır sey olmasınnnn dogru soyluyorsun sınan beyyyyyyyyyy:)))))))):DDDDDDDDDDDDDDD

  • #31

    oyku (Wednesday, 01 December 2010 17:28)

    mehtapcım sana katılıyorum cok dogru eger bırınız guzel bır sey bılıyor sanız bıze soyleyınnnnnnnnnnnn okkkkkkkkkkkkkk:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • #32

    ozbek (Thursday, 02 December 2010 19:37)

    harika olmuş ya

  • #33

    onur (Wednesday, 22 December 2010 13:22)

    bu icat benim gecemi aydınlatmaz rengi uykumu kaçırır kırarım

  • #34

    onur (Wednesday, 22 December 2010 13:26)

    gzl

  • #35

    nuri (Wednesday, 29 December 2010 11:00)

    :D

  • #36

    nazlı (Thursday, 30 December 2010 20:51)

    süper ama zoor y@@@@@@@@@@@@@@@@@
    hazırı olsa alırım :)

  • #37

    Özi (Tuesday, 11 January 2011 18:53)

    Ne varya bunu ben yaptım gayet kolay biçimde zorluk bile çekmedim Hocada beğendiğine göre sizlere teşekkür ederim hahayt..;)

  • #38

    furkan (Wednesday, 19 January 2011 19:04)

    Ben yaptım çuk güzel bir proje

  • #39

    murselim (Saturday, 22 January 2011 18:41)

    cok zor iş bea *********************************************

  • #40

    kübraaaa (Thursday, 17 February 2011 15:09)

    büyük bir buluş tebrikler
    ).

  • #41

    baba yorgundan sizlere öğüt (Thursday, 17 February 2011 15:13)

    öğütüm şu akıllı bir buluş terbikler

  • #42

    xxxD..! (Friday, 18 February 2011 16:05)

    Bune yhaaa çook zor yapımı ve malzmelerini falan bulması zor ve bu normalde var zatn..!

  • #43

    M.MusTáfá (Monday, 21 February 2011)

    xD qüzeL ßir pr0jé =)))

  • #44

    irem su (Monday, 21 February 2011 19:13)

    bence güzel ama zor

  • #45

    eda (Tuesday, 22 February 2011 10:49)

    çok tatlıama basit

  • #46

    şule (Tuesday, 22 February 2011 11:14)

    çok hoşuma gitti

  • #47

    defne (Wednesday, 23 February 2011 14:30)

    tek kelime ile mükemmelllllllllllllllllllllllllllllllllllll

  • #48

    MKTMT (Tuesday, 01 March 2011 10:56)

    SAÇMA

  • #49

    zemzemnur (Tuesday, 01 March 2011 12:32)

    çok güzzel ama çok zor yaaaaaa

  • #50

    aşk arıyorum (Wednesday, 02 March 2011 19:26)

    güzel ama zor <3

  • #51

    özge ruken (Sunday, 06 March 2011 16:32)

    çooooooooooooooooooooooooooook zor

  • #52

    TUNAHAN (Sunday, 06 March 2011 17:35)

    İNSANDA ZEKA OLMASI LAZIM

  • #53

    yağmur (Thursday, 10 March 2011 17:17)

    yapabilecegımız bir sey degıl ki çok zor

  • #54

    ecenaz (Sunday, 13 March 2011 10:15)

    bu normaL hayaTTa var zaten hemde maLzemeLeri çok zor bulunuoyoR ben araşTırdım!!

  • #55

    talha (Wednesday, 16 March 2011 19:58)

    çok zorrrrrr

  • #56

    kader (Friday, 18 March 2011 07:27)

    çookk guzell yaa

  • #57

    ivedik (Friday, 18 March 2011 14:14)

    güzel olmoş canlı kuşşşşşşşşş.

  • #58

    elif (Saturday, 19 March 2011 16:45)

    çoq zor ama zaten babam yapıcak...

  • #59

    aslı (Monday, 21 March 2011 11:58)

    çok zor ben yapamam sana kolay gelsin ne diyim

  • #60

    mübeyra (Tuesday, 22 March 2011 16:06)

    çok zor bi çalışma :D

  • #61

    xD (Monday, 28 March 2011 21:13)

    boş şeyler

  • #62

    seranur (Thursday, 31 March 2011 09:18)

    hoşuma gitti

  • #63

    zahide (Friday, 01 April 2011 08:03)

    yaaaaaaaaaaaa bana acil bir proje bulun nolur ya

  • #64

    bilal (Friday, 01 April 2011 09:55)

    kolay dıyorsunuz ama herkesın yapamayacağı birşey...
    birde malzemelerı bulamazlar....

  • #65

    az sonra.... (Friday, 01 April 2011 15:54)

    ya bu çok zor nsl yapalim yaAaAa

  • #66

    hazal (Friday, 01 April 2011 17:31)

    yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa çok zor bemn bunu nasıl yapıcam

  • #67

    esra gamze nur (Monday, 04 April 2011 10:00)

    ikimizde çok beğendik ama çok zor xd

  • #68

    sedef (Monday, 04 April 2011 10:04)

    çççookk super miş ya ama zor

  • #69

    fadik (Tuesday, 05 April 2011 12:44)

    lambayı multi led diye değil, 3 renkli led lamba diye sorun elektronikçilere.çünkü çoğu anlamıyo multiled deyince.

  • #70

    zeynep (Wednesday, 06 April 2011 17:58)

    harika bir proje ama yapımı çok zor ve çok uğraştırıcı

  • #71

    AyIbOĞaN (Thursday, 07 April 2011 13:40)

    lamba çok güzel ama yapılışıda zor ona göre

  • #72

    nalin (Thursday, 07 April 2011 14:12)

    bence biraz zor yapamam

  • #73

    muha (Thursday, 07 April 2011 20:49)

    güzel bir çalışma

  • #74

    numan (Tuesday, 12 April 2011 12:43)

    vayy

  • #75

    fatma (Friday, 15 April 2011 17:35)

    hem çok zor çok güzel diyenler yapsın ozaman malzemeleri bile yarısını biliyorum ohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:s

  • #76

    SERSERİ (Monday, 18 April 2011 16:00)

    YAPMASI ZOR AMA GÜZEL GÖRÜNÜYORxD

  • #77

    m_a_r_d_i_n_l_ (Thursday, 21 April 2011 08:33)

    o biçim olmuş

  • #78

    merve (Wednesday, 04 May 2011 09:55)

    bence çok güzel bir fikir benim çok hoşuma gitti bende yapacağım daha güzel fikirleriniz farsa lütfen paylaşın

  • #79

    ahmet oscar (Saturday, 07 May 2011 14:43)

    arkadaşlar ben bu icadı çok beğendim sizinde yapmanızı çok isterim çünkü ben yapyım çok güzel oldu

  • #80

    müge (Sunday, 08 May 2011 13:29)

    ya neden herkesin yapabileceği birşey yazmıolar bide basit icatlarmış ben bu malzemelerin adını bile bilmiom

  • #81

    merve (Tuesday, 10 May 2011 17:22)

    offfff

  • #82

    sanane yaa (Tuesday, 10 May 2011 17:44)

    hazr almış gibi

  • #83

    berbat (Saturday, 21 May 2011 13:24)

    :'(

  • #84

    nurgül (Monday, 07 November 2011 11:47)

    ya arkadaşlar bence çok yanlış düşünüyorsunuz çok koly bir çalışma 4 5 defa okusanız sizede çok kolay gelicek çok mantıklı ve kolayy

  • #85

    nurgül (Wednesday, 09 November 2011 19:16)

    arkadaşlar ben bu gece lambasını yaptım görmelisiniz harika oldu gece çok gzl parlıyo

  • #86

    tülay (Thursday, 08 December 2011 15:56)

    Bence kolay eğer mücadele edersen sen de başarırsın......

  • #87

    ivana sert (Tuesday, 13 December 2011 11:01)

    mükemmelllllllllllllllllllllllll
    vallahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    zorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    güzellllllllllllllllllllllllll

  • #88

    kübra naz (Tuesday, 27 December 2011 08:39)

    gayet güzel

  • #89

    *_*DaMLa*_* (Wednesday, 04 January 2012 20:26)

    Ohooo kim uğraşcak ln onunla :P

  • #90

    İBO (Thursday, 09 February 2012 10:40)

    ZOR

  • #91

    sessiz fırtına şeyma (Thursday, 16 February 2012 19:39)

    bence çooooooooooooooo...k güzel fikir ama uğraştırıyooooooo...yaaaaa

  • #92

    MecnuN (Friday, 17 February 2012 08:46)

    bu kadar kolay fakat iyi düşünülmüş bir projeyi, çok basitçe anlattığı için admine teşekkürler. benim aklıma takılan ise teknolojidersi adlı siteyi bu kadar bayanın takip ediyor ve yorumda bulunuyor olması. el feneri yapmakla aynı aşamalara sahip bir projeyi bile nasa uzay projesine çevirip "çok zor" dediklerini görünce, "yuh artık" demekten başka birşey elimden gelmedi. bundan basiti malzemelerin tanıtımı olur. Allah akıl fikir versin ve verileni kullanmak nasip etsin. belki ondan sonra ülke gençliği hakkında daha olumlu düşünülebilir.

  • #93

    adı lazım deil (Friday, 17 February 2012 15:36)

    bide herkesin yapabileceği diyolar nerden bulcaz biz bunların bazılarını!!!

  • #94

    adına gerek yok (Friday, 17 February 2012 18:53)

    ben yaptım çok güzel oluldu şimdi sergilencek (aslında zor ama deyer)

  • #95

    beyza (Friday, 24 February 2012 13:57)

    çooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook teşekkürler güzel fikir

  • #96

    sarıııııııııı (Monday, 05 March 2012 16:06)

    la bunlar satılıyo bende var 3,5 tl ye aldım la

  • #97

    :D (Monday, 05 March 2012 20:05)

    bu kadar kolay fakat iyi düşünülmüş bir projeyi, çok basitçe anlattığı için admine teşekkürler. benim aklıma takılan ise teknolojidersi adlı siteyi bu kadar bayanın takip ediyor ve yorumda bulunuyor olması. el feneri yapmakla aynı aşamalara sahip bir projeyi bile nasa uzay projesine çevirip "çok zor" dediklerini görünce, "yuh artık" demekten başka birşey elimden gelmedi. bundan basiti malzemelerin tanıtımı olur. Allah akıl fikir versin ve verileni kullanmak nasip etsin. belki ondan sonra ülke gençliği hakkında daha olumlu düşünülebilir.

  • #98

    hatice (Thursday, 08 March 2012 16:48)

    yaşımıza göre zor ayrıca hoca yutmaz:( burdan aldığımı anlar :((

  • #99

    uğur (Sunday, 11 March 2012 15:16)

    Bu malzemeler rahat bulunabilecek tarzdan malzemeler, yapımıda fazla yor değil.

  • #100

    ESMER GÜZEL (Saturday, 17 March 2012 09:50)

    HARİKA OLMUŞ^^^^BENCE^^^^

  • #101

    GÜLÜM (Saturday, 17 March 2012 09:55)

    HARİKA OLMUŞ^^^^BENCE^^^^ BEN DENEDİM SİZDE DENEYİN

  • #102

    ayşe (Saturday, 07 April 2012 17:01)

    valla kaçtır deneyom. yorum bu nasıl iştir.hale beceremim.

  • #103

    bir kişi (Friday, 27 April 2012 10:24)

    gerçekten çoooooooooook güzel beğendim :)

  • #104

    htrh (Tuesday, 01 May 2012 16:03)

    güzel olduğuna şüphe yokta biz bunu nasıl yapalım yaa.hemde okulda.yarın teknoloji tasarım var lanettttt olsun.

  • #105

    ebru (Monday, 23 July 2012 12:40)

    Ben devekuşu tüyleri getirtiyorum yurtdışından ve loş bir ışıkta muhteşem duruyorlar. Türkiye'de ilk ben yapayım dedim. Bir bakıp yorum bırakabilirmisiniz acaba nasıl durmuş çok merak ediyorum yorumlarınızı lütfennnn!!!

  • #106

    isimsiz (Wednesday, 26 September 2012 09:18)

    valla imkanı olan için 15 dk lık iş :)

  • #107

    feyzullah (Tuesday, 16 October 2012 20:17)

    bence öle zor bısey degıl yanı malzemlerı aldıktan sonra yarım saatini almıycak bır proje yalnız herkez ıcın gecerlı degıl bu söledıklerım bı kızın bunu yapması okadar kolay bısey degıl ama rahat yapıla bılcek bısey...

  • #108

    gamze (Wednesday, 17 October 2012 20:31)

    bnce çok güzl ama zor yaa :)

  • #109

    sanane (Monday, 17 December 2012 13:17)

    güzel ama zor bnce

  • #110

    GZL (Saturday, 29 December 2012 14:05)

    BEN BUNU YAPTIM

  • #111

    yanlız gurt :D (Tuesday, 15 January 2013 17:02)

    çhok güsél amaa zorr beaa öyléé déilmi la:_

  • #112

    ♥♥♥ (Sunday, 17 March 2013 15:52)

    çok güzel ama ben bunu yapamam