Çrş

11

Şub

2009

Yeni Nesil Trafik Lambası

Bilindiği üzere araçların trafikte kontrolünü sağlamak için üç farklı monitörde üç farklı renge sahip olan trafik lambaları kullanılmaktadır. Trafik kazalarını önlemede çok önemli bir görevi üstlenen trafik lambalarının kullanım ve üretim oranları oldukça yüksek bir değere sahiptir. Trafik lambalarının üretiminde kullanılan led diyot ve monitör sayılarının çok fazla olması hem trafik lambaların maliyet fiyatlarının çok pahalı olmasına hem de küresel ısınmanın artış göstermesine sebep olmaktadır. Projemizde, trafik lambalarının üretiminde harcanan paranın ve tüketilen enerjinin üçte biri fiyatına mal olacak ayrıca fazla led diyot kullanımı  sonucu ortaya çıkan küresel ısınmanın da önüne geçebilecek yeni nesil bir trafik lambası tasarladık. Proje kırmızı,sarı ve yeşil renklerini barındıran üç farklı monitörün, tek monitör içerisinde birleştirilmesiyle gerçekleştirilmiştir. Ayrıntılar için BURAYA tıklayınız.

ne-nasil.net

Yorum yazın

Yorumlar: 47

  • #1

    Hasan (Cumartesi, 13 Haziran 2009 12:33)

    Çok güzel bir proje düşünmüşsünüz kafanıza sağlık. Fakat yeni yönetmeliğe göre renk körlerine de ehliyet veriyorlar. Nasıl olacak bu iş ?

  • #2

    alyans (Cumartesi, 17 Ekim 2009 12:08)

    paylaşım için teşekkür...

  • #3

    leptop tamiri (Perşembe, 22 Ekim 2009 17:11)

    thanks for sharing. I bookmarked this post.

  • #4

    gözde (Salı, 30 Mart 2010 18:16)

    güzell olmuşş

  • #5

    ...xxx... (Perşembe, 19 Ağustos 2010 09:51)

    ya neyi güzel olmuş bi düzgün proje yok yorum yapanlarda anca yalakalık yapıyor

  • #6

    buğra (Perşembe, 19 Ağustos 2010 09:57)

    fazla led kullanılmasının sebebi bir lamba patladımı trafiğin aksamamasıdır çünkü en az 30 led vardır biri patladımı diğerleri yanar bu yüzden trafik aksamaz ve tek lamba uzaktan görülmez hemde led lambanın maliyeti çok yüksek değildir

  • #7

    dradseg (Pazar, 26 Eylül 2010 11:51)

    çok güzel bir proje ama ilk önce bunun olup olmadığını araştırsaydınız bu yaptığınız lamba yaklaşı 5-10 senedir izmirde menderes ve seferhisar yolları arasında bulunmaktadır.

  • #8

    begüm (Pazartesi, 01 Kasım 2010 13:49)

    çok hoş bende buna benzer bir proje yapıcam bana yardımcı olursanız sevinirim

  • #9

    Öğretmen Fadik (Salı, 04 Ocak 2011 08:30)

    Bayıldım Cocuklar Öğretmen Olarak Gurulandım

  • #10

    gizemnur (Pazartesi, 14 Şubat 2011 20:43)

    çok ilginç

  • #11

    1234 (Pazar, 20 Şubat 2011 13:09)

    süperrrrrrrrrrrrrrr

  • #12

    sıla (Salı, 22 Şubat 2011 09:10)

    buna uymazlar

  • #13

    emrullah (Perşembe, 03 Mart 2011 10:43)

    tebrikler

  • #14

    sümeyye (Çarşamba, 09 Mart 2011 09:18)

    renk körlerine ehliyet veriyorlarsa da arkadaşlar renkleri değiştirmemiş zaten

  • #15

    Can (Salı, 22 Mart 2011 16:25)

    Buna Bence Hiç Gerek Yok Zaten Işıklar Var

  • #16

    aaaa (Perşembe, 24 Mart 2011 10:42)

    cok sacma ag

  • #17

    defne (Perşembe, 24 Mart 2011 11:12)

    harikasınız

  • #18

    asmin (Salı, 29 Mart 2011 14:27)

    bence olmamış boşuna uğraşmışlar

  • #19

    alparslan (Salı, 12 Nisan 2011 14:34)

    sen ne kadar akıllsın can...:@

  • #20

    osman (Perşembe, 14 Nisan 2011 10:49)

    bence fazla güzel olmamamış

  • #21

    mehmetcan (Pazartesi, 18 Nisan 2011 19:28)

    yalakalık yapıo dien kişi kolaysa sen onu yap

  • #22

    Anlamadım (Çarşamba, 04 Mayıs 2011 11:24)

    _>ARKADAŞ PEKİ YAPIMI NERDE?<_

  • #23

    sk_54_54_54_54_sk (Çarşamba, 04 Mayıs 2011 19:42)

    ov may gat

  • #24

    selcan (Pazar, 08 Mayıs 2011 09:13)

    güzel olmuş gerçekten

  • #25

    Gamze Hoca (Pazar, 08 Mayıs 2011 19:16)

    Çok güzel bir proje.Benim öğrencilerim bu projenin maketini yapmışlar fakat bu proje gibi çalışmıyor.

  • #26

    İréM (Salı, 10 Mayıs 2011 23:06)

    iyi de nası olcak ya renk körlerine de ehliyet veriolar bu arada ben bunu yapmaya kalksam bitmez ama mantık qÜzEL

  • #27

    sevgi (Perşembe, 12 Mayıs 2011 12:46)

    süerbirşeymiş

  • #28

    xxx XD xxx (Salı, 24 Mayıs 2011 18:51)

    İİİYİ

  • #29

    xwwwx (Perşembe, 09 Haziran 2011 20:44)

    disgusting

  • #30

    Trafik Canavarı (Cumartesi, 02 Temmuz 2011 00:30)

    Renk körleri konusunda bir bilgim yok ama öyleyse proje boşş ama zaten devlette hemen bütün lambaları deiştirecek deil ya neyse sonuçta bi emek var güzel olmuş...

  • #31

    arda (Çarşamba, 07 Eylül 2011 12:05)

    iyi değil

  • #32

    sertan (Çarşamba, 26 Ekim 2011 12:37)

    send you ve

  • #33

    ismimi boşver (Pazartesi, 14 Kasım 2011 15:52)

    bugra kardesim dedigin sey cok yanlıs cunku 1 led olsa fazla ışık vermez bu bır 2.si de 1 led patladımı hiçbiri yanmaz cunku hepsı aynı devreye baglıdır bu yuzden o patlayınca ondan elektrık gecmez ve dıgrlerıde [kısmi olarak] yanmaz

  • #34

    Qu@resm@ (Perşembe, 01 Aralık 2011)

    bunu buldular ama bu yaşta bunları bulmak gelecekte daha iyi şeyler bulursunuz demek.

  • #35

    ww (Pazartesi, 12 Aralık 2011 18:40)

    bence hiç güzel olmamış

  • #36

    Abdulkadir (Cumartesi, 31 Aralık 2011 12:38)

    OZman Renk KörLeri Hiç Trafiqe Cıkmasın ZaTEn EHliehet VermiyorLAr Bence Proje Boşş

  • #37

    lady (Pazartesi, 20 Şubat 2012 16:51)

    bence bir işe yaramaz

  • #38

    özge (Perşembe, 01 Mart 2012 07:52)

    süperrrrrrrrrrrrrr

  • #39

    eda (Pazar, 11 Mart 2012 07:12)

    süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.:D

  • #40

    bok (Çarşamba, 14 Mart 2012 16:32)

    buna bence hiç gerek yok bizim kendi
    kırmızı
    sarı
    yeşil
    trafik ışıhımız var bu bize yeter

  • #41

    Elektronik Malzeme (Pazartesi, 19 Mart 2012 23:38)

    Çalışmalarınızın devamını diliyorum. Başarılar. Elinize sağlık.

  • #42

    çağrı (Salı, 20 Mart 2012 14:15)

    acaba nasıl yapılıyor??

  • #43

    dilocan (Perşembe, 10 Mayıs 2012 08:45)

    iyide zaten ışıklar var yani boşuna uğraşmışlar

  • #44

    hasan 76 (Cuma, 18 Mayıs 2012 13:01)

    bence cok guzeli ama yapamadım :)

  • #45

    isimsiz. (Perşembe, 07 Haziran 2012 08:40)

    Arkadaşların çalışması her ne kadar ledli lamba olsada güzel. Hiç değilse hepsini bir yerde toplayarak farklı bir bakış açısı yakalamışlar. Fakat renk körü olan vatandaşların araç kullanmasına gerek yok. Yayalarda trafikte yol alıyorlar. Neticede renk körü olan bir insan yanan lambanın rengini algılayamasa da sıralamasından hangisinin yandığını anlar. Ren körleri araba kullanıyor diyenler ise trafik ışıklarına bakmayan yayalar herhalde. Kendimizi de eleştirmeliyiz.

  • #46

    dhs (Salı, 08 Ocak 2013 18:08)

    hiçte yalakalık
    deil

  • #47

    dahiii (Çarşamba, 10 Nisan 2013 15:21)

    küçüçük nazı görüceksin bide şöle bi yol varr ülkemizde yer harcıyorlar asıl binmalar yer harcıyor valla ben beyenmedim ama size bir tavsiyem var otomatik çay karıştırma çay karıştırmay a bi sorun motoru tak kasıgı yokkk

  • loading